Motors die gebruikt worden in de Renault Mégane modellen

Renault is een groot Frans autobedrijf. Al tientallen jaren staat Renault bekend om de betrouwbare auto’s die worden geproduceerd. Een van de populairste modellen van Renault is de Renault Mégane. Elk jaar wordt er weer een nieuwe versie van de Renault Mégane ontwikkeld, en ook in 2017 is dat weer het geval. Een belangrijk onderdeel van een auto is uiteraard de motor. Deze bepaalt grotendeels hoe snel een auto is, en hoe het verbruik is. Op deze pagina zullen we een aantal motors van de Renault Mégane verder toelichten.

Nieuwe Renault Mégane motoren

We zullen een aantal motoren van de nieuwe Renault Mégane bespreken. Elke motor is te verkrijgen in meerdere edities, maar het basismodel zullen we hier onderzoeken. We beginnen met een benzinemotor van de nieuwe Renault Mégane. De TCe 130 is een benzinemotor met een capaciteit van 1198 cc. Dit is een handgeschakelde motor. De TCe 130 beschikt over maximaal 97 kW.

Er is een gecombineerde cyclus van maximaal 52.3 mpg. Ook de CO2-uitstoot van een motor is, zeker tegenwoordig, erg belangrijk. De Renault motoren staan bekend om hun zuinigheid, en ook de nieuwe varianten scoren goed. Er is een maximale uitstoot van 124 gram CO2 per kilometer die je aflegt. In vergelijking met ander motoren is dit zeer goed. De automatisch geschakelde variant van deze motor beschikt over dezelfde specificaties. Hij is alleen iets minder zuinig. De maximale uitstoot is namelijk 125 gram per kilometer.

De TCe 205 is een iets duurdere motor in de nieuwe Renault Mégane serie. Het is ook een benzinemotor, maar hij beschikt over betere specificatie. Met een maximale motorinhoud van 1619 cc is de 205 bijna een half keer zo groot als de 130. Dit resulteert in een maximale kracht van 151 kW. Ook een stuk meer dus, en de auto kan dan ook een stuk harder. De cyclus is met 47.1 mpg ook hoger. De uitstoot van de TCe 205 is 134 gram CO2 per gereden kilometer. Deze motor is er alleen in een automatisch geschakelde versie.

De dCi 110 is het basismodel van de nieuwe dieselmotoren van de Renault Mégane. De capaciteit van deze motor is 1461 cc. Met een maximale kracht van 81 kW en een cyclus van 76.4 mpg is de motor krachtig genoeg. De uitstoot van de 110 is maximaal 101 gram CO2 per kilometer, zuiniger dan de benzinemotoren dus. Je kunt deze motor zowel handgeschakeld als automatisch krijgen.

Er zijn 2 krachtigere dieselmotoren te krijgen. De 130 en de 165. Deze beschikken over dezelfde capaciteit, namelijk 1598 cc. De maximale kracht van de 165 is 120, dat is hoger dan de 96 kW van de 130. Ook de uitstoot is meer bij de 165 uitvoering. 120 gram CO2 tegenover 106 gram CO2. De dCi 130 is handgeschakeld, en de dCi 165 is automatisch.

Motoren voor de nieuwe Renault Mégane Sport Tourer

Alle motoren die hierboven beschreven staan, zijn te verkrijgen in de nieuwe versie van de Renault Mégane Sport Tourer. Dit betekent dat je bij de sportieve versie van de Renault Mégane heel veel te kiezen hebt op het gebied van de motoren. De basismodellen zijn uiteraard het goedkoopst. En de regel is vaak dat hoe krachtiger de motor is, de prijs ook steeds hoger wordt.

Op de site van Renault kun je de motoren ook nog met elkaar vergelijken. Je krijgt dan nog meer specificaties te zien van de motoren. Ook vind je hier een uitgebreidere uitleg van wat deze nummers nou daadwerkelijk betekenen.